tisdag 30 juni 2009

Forsbodarna.

Idag var jag och barnen, Eva och Linda till Forsbodarna och hälsade på Annica som har flyttat dit över sommaren.
Det fanns väldigt många stugor där på Fäboden, en del hade gärdesgård runt stugorna men de flesta hade ingenting runt stugorna.
Jag sätter in lite bilder som får tala för sig själva.
Kan inte redigera bilderna så det får bli som det blev.....














Jag tror att Lena blir betuttad i killingarna på bilden, dom var jättesöta.













Jag kände att så här skulle jag kunna leva om sommrarna, men måste nog vänta tills barnen/ungdomarna är äldre. Vilket liv, ingen stress, man tar allt som det kommer och riktigt njuter av dagen och livet.
På kvällen red jag hem Mickey till Silverberg, han ska gå en långtur i två dagar. De som kommer på turridning ska rida ca fyra till fem timmar om dagen, hoppas Mickey orkar i värmen. Han är ju som sagt överviktig pga av betet jag har här hemma trots att jag har ridit honom i nästan två timmar varje gång ibland mer än två timmar, jag har ridit honom nästan varje dag förutom när det har regnat. Har går sedan en tid tillbaka i mindre hage så nu är betet begränsat, men nu måste jag vara allert på honom när vi är ute på turerna för han vill gärna sno åt sig blad och gräs, eftersom han inte får äta obegränsat med gräs längre, snabb är han också så ibland hänger man inte med.
Jag ska hämta Mickey på fredag igen eller om ägarna kör hit honom.
När jag skulle rida hem Mickey så kom Pyttan hem igen, hon har vart iväg på långritt hon också, till ngn fäbod ovanför Mora klockan. Hon var så fin, pälsen glänste och jag tyckte faktiskt att hennes hängbuksmage blivit mindre. Hoppas bara att tjejen som lånat henne kryat på sig, hon hade fått feber här om dagen. De som lånat Pyttan hade glömt alla sakerna de tagit med sig, borstar, täcke, träns, jag hoppas det inte dröjer allt för länge innan jag får tillbaka det, för nu kan inte Linus rida.
Undrar vad jag ska göra imorron när jag inte har någon häst att rida.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar