måndag 29 juni 2009

2 timmars turen.

Ikväll var jag och grannen ute och red med våra hästar igen, det blev den långa rundan igen, den tar lite mer än 2 timmar att rida runt. Vi galopperade och travade en del och skrittade ut i skogen, men vi såg ingen mer vargbajs. När vi kom hem från turen vid 22-tiden så sadlade jag av sen duschade jag av Mickey med vattenslangen, jag tror han tyckte det var skönt, stod stilla men det var lite läskigt med huvudet i början men sen gick det bra.
Mickey försöker äta det han kommer åt på tidturerna, och är jag inte beredd så hinner han få i sig en lövkvist eller ett hundkex, men jag kämpar verkligen på att han inte ska få äta, vet att ägarna inte vill att han ska få äta under ritterna, det kan så lätt bli en ful vana.
Nu sitter jag här och skriver med ett glas vin med fruktsoda i, så läskande.
Imorron ska jag till en fäbod på förmiddagen, ska bli kul att se. Hon som äger fäboden gick samma fårkurs som mej, så nu har jag bjudit upp mej till henne. Hon har tydligen getter och kor där. Ska försöka komma ihåg kameran och extra batterier.

1 kommentar:

  1. Jag tog också ett glas vin,som flickorna hade med sig, och en härlig dusch när vi kom hem.Jag var helt slut och sov stenhårt hela natten.Ikväll MÅSTE jag ut med fetknoppen,han har inte rört sig på två dagar!Hoppas ni har det härligt på fäboden idag!

    SvaraRadera