tisdag 18 oktober 2011

Kurs.

Jag har börjat på en kurs för de som ska starta eget eller har startat eget och är i uppstarten. Det är 8 tillfällen vi träffas och det handlar om försäkringar, avtal, moms och skatt, bokföring och bokslut, budget och marknadsföring.
I mitt huvud får jag inte ihop allt på en gång, måste klura lite innan poletten trillar ner. När jag tyckte det skulle vara debet skulle det vara kredit och vice versa....  Jaja, alla är vi nybörjare i början, men jag är glad att jag har en revisor som sköter alla papper åt mej.

Jag har anmält mej till en 2 dagars tovningskurs, det ska bli jätteroligt att lära sig lättare tovning så jag kan göra nått roligt med ullen som vi i dagsläget slänger. Ska försöka mej på ett sittunderlag, tror att det är det lättaste man kan göra.
Minsta sonen kom hem från skolan förut med en ullkula efter de hälsat på i en vikingaby. Jag fick skära ett kryss i bollen och då vek den ut sig som en tulpan och i den kulan fanns en annan kula i en annan färg så blomman blev 2 färgad, jättefin är den.

Jag skulle vilja tova fina hjärtan och fästa i band, fina till jul.
Ska försöka ta bild på sittunderlaget eller vad det nu blir på tovningskursen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar