måndag 4 april 2011

Stackars grannen.

"Lilla" grannen hade en fruktansvärd huvudvärk igår kväll så jag tänkte att hon skulle kanske må bra av att ta en ridtur ikväll, men hon mådde fortfarande inte bra. Jag tog en ridtur själv ikväll, Mickey fick trava och galoppera en hel del idag så han blev av med en massa överskotts energi. Han tyckte nog att det var skönt att springa, för han lugnade ner sig efter en stund. Mickey har blivit "stirrig" här om dagen höll jag på att åka av honom när han gjorde bocksprång och bakut. Jag trodde han blev rädd för som jag trodde var snö som ramlade ner från en gren, jag blev så paff över att han klarade av att göra såna där språng. Äldsta sonen åkte sen moppe där vi hade ridit och då såg han en björn, så förmodligen var det det som Mickey blev rädd för och inte nån snö som ramlade ner.
Ridturen ikväll vart det både snöpulsande i djupare snö och i mindre snö eller ingen snö alls. Det är så skönt nu när isen börjar försvinna. Snart kan man nog rida rakt ut i terrängen och slippa alla grusvägar.
Imorron hoppas jag på en ridtur igen, hoppas det inte börjar regna bara och att grannen kanske mår bättre så hon orkar hänga med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar