söndag 3 april 2011

Rymling....

Idag regnade det och var gråmulet, jag låg i soffan och bara slöade. Jag började tänka på Anna i Falun och hennes hästar, jag hade pratat med henne tidigare i veckan om jag kanske skulle komma och hälsa på. Klockan bara gick och gick, jag halvsov i soffan. Men helt appropå så kände jag att nu fick det vara nog på slöandet, gick upp och intog en lunch sen drog jag iväg mot Falun. Det var riktigt skönt att lämna byn, det var ett bra tag sen jag var utanför Boda kyrkby och Rättvik.
När jag kom fram så gick vi runt i hagarna och tittade på alla hästarna, vilka gosiga ena det fanns där. Sen fick vi gå genom en stor hage för att komma fram till de andra hästarna som var vid höbalen, isigt och massor av vatten var det där vi gick. Naturligtvis halkade jag och föll i backen på knäna och tog emot med händerna i det blöta, men inget brutet och vattentät var overallen så det gjorde inget.
När vi kom tillbaka till stallet så tog vi kaffe och medköpta nybakta bullar, mums va gott det var.
Vi satt och pratade och rätt som det var så kom hela hästgänget ner till hagöppningen så Anna kunde ta ut Dalman och visa mej hur en loksele skulle ligga på hästen. Jag måste lära mej allt nu så jag kan tills det är dax att köra Zebbson.
När jag var på väg hem så kände jag hur skönt det var att vara själv och göra nått hästigt utan tider att hålla, att jag kunde "bara vara" idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar