lördag 15 maj 2010

Första dagen ute.











Idag när jag kom hem från jobbet hjälptes jag och maken åt att släppa ut fölet och Fia i hagen, dom har fått en egen hage bredvid baggarnas hage, då kan jag se dom från huset. Fölet var riktigt duktigt när maken gick med honom i grimma och grimskaft. Han tyckte att det var lite läskigt att lämna trygga stallet men med övertalning så hängde han med ut. Han gick jättefint efter sin mamma och när vi släppte honom så höll jag i Fia en stund i mitten av hagen så han fick springa runt henne lite innan jag släppte henne. Det går så bra i hagen, jag var rädd att han skulle springa in i tråden men det har inte hänt än i alla fall. Han är uppe och skuttar till och med gör galoppsprång runt sin mamma sen måste han vila lite för att återigen skutta runt lite.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar