fredag 8 januari 2010

Snöigt i skogen.

Var ute idag igen på Mickey och red en runda på kanske 1-1,5 timme, väldigt snöigt i skogen på grenarna så jag såg nog ut som en snögubbe. Jag ringde grannen och undrade om hon frisknat till nått så vi kunde åka släde men det var lika fortfarande så då stack jag ut själv. Fy tusan va kallt om tårna det blev, fast det inte var mer än -20 grader då jag stack ut, men i skogen fanns ingen sol som nådde fram så det kändes kallare då.
Mickey har börjat med att markera med både fram och bakben mot mej, stampar ner frambenet i backen när jag ska lägga på padden eller tänker sparka med bakbenet mot mej när jag ska flytta honom från ena sidan till den andra sidan, varför gör han så? Kan det vara så att han har lite ont av vinterpälsen? Har kollat sadeln, ljumskarna, hovarna och massa annat men varken känner eller ser något. Det skulle också kunna vara så att han försöker sätta mej på plats. Lycka till säger jag bara, än har inte maken lyckats i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar