torsdag 3 september 2009

Kort ridtur.

Idag red jag Mickey och hade Pyttan som handhäst. Vi red ner och upp på Sågvägen sen vek vi in på "Skitstigen" där jag såg "trattisar". Jag kände att Mickey inte fått tillräckligt med motion så jag och grannen red en sväng på kvällen, vi skulle bara vara ute ca 1 timme, men när vi ändå var ute och kommit halvvägs till Silverberg så fortsatte vi dit för att lämna Mickey hemma hos sin ägare, för han ska gå turridning i helgen, och jag jobbar så det passare ju jättebra. Jag red hem honom idag så det inte blir så stressigt imorron med möte och svärmor som kommer upp. Hon och hennes sambo ska gratta minsta sonen här hemma som fyller 8 år idag... tänk det är så länge sen jag blev snittad. Jag börjar bli klokare inte gammal!!!....
När vi lämnat Mickey så gick jag och grannen hem med hennes häst, det tog ca 1 timme att gå, väldigt skönt var det. Småregnade hela vägen hem men det gjorde inget.
När vi gick hem så såg jag nått konstigt, det såg ut som en blodig bajskorv från något djur (jag hade inga glasögon på mej ska tilläggas), grannen kom och tittade och började skratta, det är ju en kotte, sa hon..... hmmm kanske borde skaffa linser också, som jag kan använda när det regnar??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar