onsdag 26 augusti 2009

Ritt i regnet och veterinären var här.

Ikväll var jag och en tjej ute och red tillsammans i regnet, jättemysigt i alla fall. När vi bara hade kommit en liten bit på väg så small det av två skott neråt i skogen, så jag ändrade riktning på vår ritt.
Medans vi var ute slutade det regna, så vi blev inte så väldigt blöta. Jag hann se en enda gul kantarell i skogen, men den behöver nog växa på sig lite till.
När vi kom tillbaka till stallet började det regna igen, typiskt.

Jag hade veterinären här idag, en tacka som är högdräktig ville inte äta och bara låg som en padda. Hon fick kalklösning insprutat, vitaminer och antibiotika, så jag hoppas hon repar på sig nu så lammen går att rädda i alla fall. Jag tror hon har minst tre lamm i sig.
Ägaren till tackan tog av sig halsbandet och höll över hennes mage, två gånger snurrade den och en gång gungade den, så om det stämmer blir det två tacklamm och ett bagglamm, vi får väl se om det stämmer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar