tisdag 4 augusti 2009

Ikväll var vi tre på ritten.

Ikväll red jag, grannen och en tjej till. Det var första gången vi red i hop vi tre, det gick jättebra.
Mickey hade ganska mycke energi kände jag, han ville nog springa mer än att trava ikapp de andra två. När vi var nästan hemma tog jag och Mickey en galopp på lindan i uppförsbacke, han bockade och ville rusa iväg, jag ryade lite åt honom och höll igen honom så han uppförde sig, sen fick han springa. Mickey tittade in på alla skogsvägar han såg ikväll, han ville verkligen in i skogen, kanske det blir en skogsritt i morron?
När jag sadlade av honom fick jag en hästkram tror jag att det var, han la huvudet på min axel och lät den ligga där en stund, sen gav han ifrån sig en lätt suck och buffade till mitt huvud lite och blåste ut luft i nacken på mej. Han fick en puss på kinden då av mej, han är ju bara för go.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar