tisdag 4 augusti 2009

Fler beteshästar.

Nu har jag mina tre hästar i hagen och en beteshäst. Grannen brukar släppa in sitt sto till beteshästen, dom två stona har funnit varann, är så roligt att se på dom när de går ihop i stora hagen. Sen har jag en mindre hage där jag låter mina hästar gå, Fia, Pyttan och Mickey. De är så lättfödda så de behöver inte så mycke bete. När grannens sto kommer hit till stora hagen så lånar hon Pyttan till deras hage så valacken inte behöver gå själv. Ibland släpper vi alla hästarna i stora hagen och det är jättemysigt med en sån stor flock. Efter ett tag grupperar dom sig, men grannens sto och betesstot går alltid ihop. Efter halva dagen får Fia, Pyttan och Mickey komma tillbaka till lilla hagen, så dom inte sväller upp för mycket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar