söndag 5 juli 2009

Mickey här igen.

Idag hämtade jag Mickey hos ägarna, han har gått på två dagars ritt så fick han vila en dag (välbehövlig tror jag) så red jag hem han idag.
Det var inte så varmt idag på dan så ritten hem var skön, inga brom syntes till heller.....
När vi kom hem fick Mickey se att Pyttan och Fia var hemma också, gu va han gnäggade/skrek, när jag släppte ur honom i hagen så blev det lite skriande när de hälsade på varandra, efter ett tag ställde sig Fia och Mickey och kliade varann, de har nog saknat varandra för fia har ju vart borta länge.

Grannen har köpt ankor, jättefina är dom, en hona och en hane.
Ankorna går inte själva till dammen dom har på tomten så grannen måste följa med dom dit och sitta där med dom, för när hon går därifrån så följer ankorna med henne tillbaka, grannen har blivit ankmamma nu. skratt.

Jag hoppas alla grannar som slagit hö har fått in det nu, för det ska regna i flera dagar nu fram över. Vi ska börja slå i slutet av vecka 28 eller i början av vecka 29, beror på vädret och när vi kan få hjälp att rundbala.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar