torsdag 18 juni 2009

Vargen var här och hälsade på.

Ikväll red jag hem Mickey till sina ägare, jag ska iväg över midsommar så då får han vara där.
Jag kom hem ganska sent på kvällen, drack kaffe och pratade hemma hos ägarna, väldigt trevligt. Jag gick runt och tittade till alla djuren och gick in för att lägga mej, fick en känsla av att jag skulle titta var Pyttan var i hagen, drog ifrån gardinen och tittade ut, vad ser jag om inte en ungvarg som går fram och tillbaka utanför fårhagen, den är alldeles vid staketet ca 50m från huset....
Nu har jag ingen lust att åka iväg till Sthlm längre och fira midsommar, tänk om den kommer tillbaka och vi är inte hemma.
Fick höra att det har varit varg här i byn tre dagar i rad nu, och inte är de värst rädda heller verkar det som.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar