onsdag 24 juni 2009

Idag 23:e juni hämtade jag Mickey.

Vad det var skönt att sitta på Mickey igen, jag har verkligen längtat, var till Sthlm över midsommar, jag åkte på torsdagen och kom hem på måndagen, jättelänge har jag vart borta, det känns i alla fall så.
Mickey hade gått 2 turer idag så när jag kom vid halv sju och skulle hämta han så hade han fått vila i en halvtimme, sen red jag och två till i skritt ca två och en halv timme innan vi var hemma hos mej. Jag tror att Mickey har gjort sig förtjänt av en vilodag imorron, eller åtminståne få slippa bära på någon utan bara ta en prommis i grimma.
Jag måste få upp flåset på Mickey, han har uthålligheten men övervikten drar ner flåset, jag har redan minskat hagen för han, sen ska jag kanske trava och galoppera mera? jag vet inte vad som är bra att göra för att få upp flåset. I uppförsbackarna får han skritta, han vill gärna trava men det får han inte för mej, just för att han ska bygga muskler. Det är bara att kämpa på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar