söndag 6 november 2011

Beslut.

Jag måste ta ett fruktansvärt jobbigt beslut.
Jag ska boka röntgentid hos veterinär för Fia, hon visar hälta som inte försvinner.

Jag har pratat med en annan hästägare som hade ett sto efter samma hingst som Fia är efter, och den hästen fick de ta bort pga artros. Hästen fick inte ens vara hagkompis, den blev helt utdömd av veterinären.

Sist när "hovverkaren" var här så fick hon verka den andra framhoven i flera omgångar för Fia hade så pass ont när hon stod på det onda frambenet en tid.
I såna här stunder får man inte tycka synd om sig själv utan man måste tänka på hästen! Jag vill inte att Fia ska behöva ha ont längre, jag har hela tiden trott att hon kommer bli bättre men ack vad jag har lurat mej själv hela tiden...... 
Hoppas vi får komma på en röntgentid ganska snart, så jag kan få veta vad som är fel på Fia.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar