onsdag 13 april 2011

Vårkänslor.

Idag fick jag hjälp av grannen att köra ut en rundbal hösilage i hagen, jag tycker att en av hingstarna har gått ner sig i hullet så jag hoppas att det hjälper med fri tillgång nu.
Sen "Monica fixade" jag bagghagen och släppte ut fåren och lammen där. Ojojoj, vad kul det var att se dom. Speciellt en tacka fick tokryck och bara rusade och studsade varv på varv i hagen, det var några tackor till som hängde på. Jag bara stod och tittade på dom och skrattade för det såg så härligt ut.
Nu väntar bara mockningen i fårhuset och i hönshuset....  mindre rolig sysselsättning.
Jag saknar hönsen nu när våren är här, hör hur tupparna gal hos grannen. Kanske man ska skaffa sig två eller tre stycken under våren och sommaren och ge grannen dom sen till hösten.. 
På fredag flyttar min kanin Lisa till Gulleråsen, det är en kvinna där som önskar sig en kanin. Hoppas hon får det bra där, buren åker med också.
Sen finns det bara hästar och får här på gården och eventuellt får fåren också flytta, men jag har inte bestämt mej än.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar