lördag 16 april 2011

Kvällsritt.

Ikväll efter en sen intagen middag begav jag mej ner till stallet och hästarna. Jag tog in Mickey och borstade av honom och sadlade på, sen begav vi oss på en oplanerad tur. Jag visste inte vart vi skulle rida men inte bara väg kände jag, så vi tog alla stickvägar in i skogen som jag kom på men sen blev det grusväg i alla fall halva vägen hemåt. Mickey var pigg men fick bara skritta på i någorlunda rask takt på långa tyglar, han vart lite nyfiken/orolig ibland när han hörde varningsskriken från fåglarna i skogen lite här och där. När vi kom hem så såg jag att vi hade vart ute i två och en halv timme, wow vad tiden gick fort.
Jag släppte ut Mickey i bagghagen tillsammans med fåren när vi kom hem. Det är en rundbal hösilage i hagen som de har fri tillgång till som inte är nå bra alls för Mickey. Jag är väldigt förvånad över att balen inte har gått åt än, trots att den har stått där i hagen nu i tre eller om det är fyra dagar idag och då är det fem hästar som har haft tillgång till balen.

Jag var över till hovslagaren i Änderåsen en sväng idag, "Tandis" skulle komma dit idag och raspa hästarnas tänder. Jag stannade kvar och kollade lite, ställde lite frågor och tycker att det var väldigt intressant att höra vad hon hade att säga om hästtänderna. Jag fick veta att "Tandis-tjejjen" kom hit ända från Göteborg, otroligt tycker jag att hon orkar åka så långt. Egentligen skulle hon fått kollat på Fias tänder också men jag vågar inte låta någon göra det utan att hon får lugnande, jag misstänker att hon kan bli helt hysterisk. Får väl kolla upp hennes tänder nere på ATG i Rättvik.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar