onsdag 2 februari 2011

Slädtur

Igår åkte jag och grannen släde, Turbo drog så duktigt och så var Mega bunden baktill i släden. Jag satt baklänges och höll i Zebbsons grimskaft medans vi åkte. Han började stöka lite under slädturen men lugnade ner sig ett tag för att sedan försöka nafsa Mega i sidan så jag fick rya i. Vi gjorde en paus nere vid "Rondellen" där vi drack kaffe och hästarna fick hö. Zebbson åt inget bara stökade med Mega hela tiden så jag band fast honom i ett närstående träd. Där fick han stå och han visade sitt missnöje med att gräva med framhovarna och snurra runt trädet. Höt försvann under snön så det är säkert begravt. Zebbson har långa lätta steg kan jag meddela, så om han visas som valack så lär han få bra poäng på skritten.




2 kommentarer:

  1. Ja det var en härlig tur. Kolla min blogg idag, så ser du att vi varit ute igen, förbi Ockerån!! Det blir nog en tur imorgon med, med Terry o familjen. Gud så bra vi har det här på landet! Kram från Grannkärringen

    SvaraRadera
  2. Jippi!! Det funkade att kommentera! /grannkärringen igen

    SvaraRadera