fredag 21 januari 2011

Mickey, herren i hagen.

Igår torsdag red jag hem Mickey hit till mej, han har vart hemma hos sina ägare ett tag nu. Det var bra att han kom hit för Zebbson behövde uppfostras en hel del. När jag kom ut i morse var Zebbson fuktig framtill på bogen, så han har nog bråkat en hel del under natten med Mickey. Jag hoppas att lekkompisen till Zebbson kommer snart, han heter Filur och är två veckor äldre än Zebbson. Eventuellt kommer även en tvåårig hingst hit också, men då får nog Fia flytta iväg fram till våren då hon ska på betäckning.
I början av juni åker Zebbson och Filur på hingstbete uppe på Fallsbjörken, vet ej om tvåårshingsten kommer åka dit också, vi får se. Det skulle ju vara kul om alla tre följde varann över sommaren.
Jag har även köpt en repgrimma till Zebbson, så jag inte ska (hoppas jag) behöva åka på stövelsulorna så mycket igen, ska prova leda honom i den här i dagarna, ska jobba helgen och hela måndagen men sen är jag ledig två dagar. Är det inte för mörkt när jag kommer hem i helgen så kan jag alltid prova gå en runda här på gården i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar