fredag 24 december 2010

Julafton.

Jaha, nu är julafton över. Barnen fick sina önskingar uppfyllda och blev glada.
På vårat julbord fanns förutom julmat även tunnpannkakor i år.... fanns inte mer än potatis, korv och köttbullar barnen tycker om, så jag tänkte varför inte införa pannkaka till julbordet?
Det blev en succé för barnen, de tyckte att vi skulle ha det varje jul.

Det har börjat bli kallt ute nu på kvällar och nätter, runt minus 25 grader, så jag har ut mycket med hö åt alla djuren nu. Om jag fick skulle det stå en rundbal hösilage i hagen, men pga allt spill det blir, får slänga massa som dom inte äter upp, så kan vi inte ställa ut en bal, tyvär. Jag har funderingar på att köpa in ett hönät som är till för rundbalar, ganska dyrt är det, kostar nästan 2000 kronor, sen vet jag inte om det håller ibörjan när hästarna sliter i det för de vill ha mycket med hö på en gång och inte stå och kämpa med några höstrån i taget. Det tar ett tag innan de lär sig tekniken sen går det nog bra men tills dom har lärt sig så kommer jag nog få laga lite här och där i nätet är jag rädd-

Jag fick julklappar av chefen idag, tack snälla för allt.

Julmaten slank ner idag, och jag känner inte för att äta den imorron igen.... Som tur är kommer dottern och sambo hit och hjälper till att äta upp maten. På Annandag jul kommer det som finns kvar åka ner i hönsbyttan så får pullorna sig ett skrovmål dom också.

God Jul på er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar