söndag 26 december 2010

Annandag Jul.

Ja, nu är det sista juldagen. Skönt att julen är över, har nog aldrig haft sån "press" över att ge barnen julstämmning.

När jag tog in alla hästarna i kväll så gick Zebbson genom tråden vid in/utsläppet, det var ingen ström på vilket jag aldrig har på när jag bara går in med en häst för att sen hämta nästa häst. Jag tar dom alltid i viss ordning, som jag vet fungerar. Men ikväll hade nog Zebbson bråttom in efter Sverker, mamma Fia som fanns kvar i hagen struntade han i. När Zebbson gick igenom tråden låg den på backen framför Fia som inte vågade gå över tråden, otroliga häst. Där stod hon och krafsade med hoven och ville in hon med, öppningen var helt öppen fanns inget som hindrade henne förutom trådarna på backen som det inte ens var ström i.
När alla var inne och fått varsin hink med gotter i så kollade jag alla hovarna, dom ser mycket bättre ut nu. Det tar en väldans tid att gå igenom alla hovarna, tror jag höll på i ca 1 timme med allt. Men den tiden är "min" tid, då jag kan bara vara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar