torsdag 24 juni 2010

Mycket hände denna dag.

Idag var jag och en väninna från grannbyn iväg och slängde min hösilageplast sedan två år tillbaka. Det blev två vändor innan den var borta helt från gården, skönt nu är det gjort.

På kvällen efter den sena middagen som blev pga att jag måste slänga plasten åkte jag till Fia och Zebbson, dom hade fått sällskap av ett sto med föl, ett hingstföl.
Hingsthållaren hade låtit hingsten träffa Fia i stallet, dom får stå i varsin box intill varann, Fia hade "pratat" med hingsten och inte alls sparkat åt honom. Hingsten ville inte riktigt idag, han märkte nog att Fia inte var riktigt redo än, så vi får se imorron om han tycker det är dax då.

Senare, nästan mitt i natten, ja jag hade inte kommit i säng än, så kom vår försvunna katt hem igen, han har vart borta i över tre veckor. Äldsta sonen blev så himmla glad så han fick tårar i ögonen, sonen försökte dölja det men jag såg. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar