söndag 4 april 2010

Utsläpp.

Ikväll hjälptes jag och maken åt att få in baggarna i en egen hage så tackor och lamm får gå ihop med hästarna, det "braiga" med detta är att jag kan nu ge tackorna sin pellets utan att vara rädd att baggarna ska få urinsten om de äter pelletsen. Jag måste bara hitta några bra hängrännor eller nått liknande som jag (rättare sagt maken) får sätta upp som pelletsen kan ges i.
Jag skulle ha filmat utsläppet ikväll om det inte hann bli så mörkt, ni skulle ha sett lammen, vilka skutt de gjorde, jätteroligt att se. Det är ett lammgäng på 14 st så det är riktigt mysigt att se dom när de springer i en klunga. Vi trodde att baggarna skulle stå och bräka som tokar, men det är jättelugnt, dom bräker bara någon gång sen är de tysta igen, helt ok tycker jag.
Jag måste ragga köttkunder också, behöver sälja 12 lamm iår, någon som läser detta kanske vill boka kött???? Bara att höra av sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar