söndag 21 mars 2010

FNH Dalarnas årsmöte i Skönvik, Säter.

Igår var jag på FNH årsmöte på Skönvik.
Vilka röstresurser vissa medlemmar har, ojojoj.
Jag såg till att det blev sluten votering i alla fall, vilket ståhej det blev, lappar skulle klippas till, röstlängd fanns ingen så då fick de ta in en namnunderskrift på alla och kontrollera att alla betalat in medlemsavgiften. Bara förberedelserna inför den slutna voteringen tog nästan tjugo minuter. Men den person som jag ville ha bort fick gå från ledamot till suppelant i stället, lyckades inte helt men nästan, denna person har ingen rösträtt längre. Jag ville ha bort denna person för denna person får inte nya medlemmar att känna sig välkomen, tråkig attityd, balleville, överlägsen översittare attityd.

Efter årsmötet blev det mat för att sen lyssna på en föreläsning om Stostammar. Det finns hela 70 stammar just nu och ca 20 hingslinjer. Häftigt.

Jag träffade en man på mötet som kunde mycket om hingstlinjer, han skrev ner Fias fars linje som ett rinnande vatten på pappret, det blev 21 hingstar. En av hingstarna är född 1830 och heter Odin, denna hingst är ett engelskt fullblod och heter egentligen Bay Colt och föddes på Engelska hovets gods Hampton Court. Jag tycker det är så otroligt häftigt att jag har ståpäls på kroppen när jag skriver om det. Min Fia har blått blod i sig.... hihi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar