söndag 14 februari 2010

Begravningen.

Jaha, nu har jag vart på farmors begravning. Allt var så fint, blommorna, vit kista. Det kändes så skönt att hon fått sin vila nu, att hon inte behöver få vatten i lungorna mera, vara så trött osv. Jag och sönerna åkte ner till Munsö på torsdagen för begravningen var klockan 11 på fredagen. En av mina fastrar berättade för min äldsta son att farmor hade en tavla som han hade sagt till henne att han ville ha. Så innan vi åkte hem så stannade vi till vid hennes lägenhet och hämtade den och lite andra minnen som jag fick ta med mej hem. Speciellt en skål med lock som hon alltid hade godis i ville sönerna ha, så den fick följa med oss hem. Sen tog jag med en del bra plastbunkar som är bra att ha. Sa att om ingen ville ha en värmeljuslykta som ser ut som Munsö kyrka så tar jag gärna den, och en tv. Känns som att man är där och snyltar, men min faster sa att om jag eller ingen annan vill ha sakerna så kommer de att slängas eller bara stå på en vind. Det känns i alla fall mysko.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar