fredag 22 januari 2010

Förbannad.

Igår kväll såg jag programmet "Debatt". Det handlade om vargjakten som har vart. Där sitter den där Sthlms journalisten som jag bara inte tycker om hur jag än försöker förstå henne. Hon säger att det var masslakt. Jag tror att det är mer så att det är för många vargar på för liten areal. Reviren räcker inte till så de tar sig in i byar för att hitta mat. Undrar varför de inte tog upp vargen de sköt i Sthlm? Varför kunde de inte bara sövt den? Var dom tvugna att döda den?? Även om den var stressad så kunde de försökt med sövning först, dog den så dog den!
Det är en jävla skillnad på vart man bor eller inte. De som inte bor i vargområdena behöver inte alls tala om vad de som bor där ska eller inte ska göra!!! Satans jävla idioter!!!!!!! Ja, jag är arg!
Ja, det är larvigt att bli så arg. Ja, jag är less på alla artiklar och debatter om varg. Varför blir det inte sånt hiskeligt liv när det är björn eller lojakt?? Är inte dom också exotiska eller bra för faunan??? Själv tror jag att ingen vet hur många vargar det finns i vårt land, hur skulle dom kunna det??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar