onsdag 28 oktober 2009

Hingsten

Här om kvällen fick jag lov att stänga in hingsten i en egen hage, han bara jagade bort Mickey hela tiden, Mickey fick inte komma i närheten av stona, fast han är en valack...
När hagen äntligen var klar, fick fixa den i mörkret, så tog jag in hingsten där. Tanken jag hade var att Pyttan skulle gå ihop med hingsten. Nästa morgon blev jag väckt av maken som berättade att hingsten inte var kvar i hagen, han hade gått igenom tråden, när jag tittade ut genom fönstret såg jag hingsten jaga Mickey, jag blev asförbannad, tog på mej kläderna i ilska, muttrade för mej själv och gick ut. Fick se att tråden var fortfarande hel, behövde bara sätta fast den på stolparna igen. Fick tag i hingsten, och så släppte jag in Pyttan med honom i hagen, för det hade jag glömt göra på kvällen innan....
Morgonen efter fanns både hingst och Pyttan kvar i hagen, skönt.
Hur kunde jag glömma ta in Pyttan i hagen ????? Inte konstigt att hingsten tog sej ur hagen..!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar