lördag 1 augusti 2009

Mickey här igen.

I dag blev jag och grannen med häst skjutsade till Silverberg för att hämta Mickey och gemensamt rida därifrån hem. Det var meningen att Pyttan skulle få följa med som handhäst men mellanväggen till transporten var så krånglig att sätta fast så Pyttan fick stanna hemma. Vi hade vätska med oss också, vatten och cider, gott.
När vi kom hem så släppte vi ut alla hästarna i min hage, så nu går det sex hästar här hemma, vi var lite oroliga för hur valackarna skulle reagera på varann men det var inga problem, mat var viktigare än att bekanta sig med varandra. Det är riktigt roligt att se hur dom beter sig i flocken, och vilka som vill gå med varann eller inte. Just nu är det Pyttan, Fia, Mickey och grannens valack i en flock och två ston i den andra flocken med grannens valack som går med dom också, han liksom pendlar emellan dom. På kvällen stängde jag in Pyttan och valacken i en mindre hage eftersom de är lite för runda. Imorron ska jag nog ta en tur med Mickey och Pyttan, kanske jag får med mej grannen också??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar