söndag 12 juli 2009

Ridtur i regn.

Var ut i dag och red, trodde jag skulle klara mej från regn men jag kom i två skurar.
Jag hade med Pyttan på släp idag, det gick bra, det är första gången jag har med henne som handhäst. När Pyttan ville springa förbi Mickey en gång så blev Mickey sur på Pyttan och pyttan blev sur på Mickey för att han blev sur på henne..... så hon skriade till och sparka mot oss med baken, jag muttrade nått åt henne och drog i grimskaftet så hon hamnade vid mitt ben istället, sen var det inga mer surigheter på turen.
Imorron ska jag kolla Mickeys ägares gård och hästar, fodra och kolla så inte det är för mycket med knott på Hera och att shettisen är innanför staketet.
Jag har funderingar på att börja ta ridlektioner, jag kan ju ingenting längre, vet inte ens hur man gör höger respektive vänster galopp längre, eller öppna och sluta, det är bara att konstatera att jag har glömt allt! Kan det vara åldern? Eller att jag inte har ridit på nästan 25 år?? Fyttirackarn vad jag känner mej gammal nu....
Jag har funderingar på om man skulle fixa en kräftskiva här hemma, tokidée??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar