onsdag 8 juli 2009

Regn igen.

Jaha, då var det dax igen för massa vatten ovanifrån.... ska hålla på ända tills tisdag kväll enligt Smhi. Sen på onsdag, torsdag och fredag blir det uppehåll visar dom, undrar om man vågar ge sig på höskörden då?????
Jag tog in alla hästarna idag när det regnade som värst, lilla Pyttan blir så frussen om hon är ute länge i regnet, så för hennes skull tog jag in allihopa, ska köpa ett regn och ett vintertäcke åt henne.
Maken och äldsta sonen lagade traktorn idag i ösregnet, de satte ett parasoll över motorn där de höll på och fixade, hoppas den håller nu när det är dax för höskörden.
Jag har inte vässat lien idag, när jag slog gräs åt baggarna blev jag skit irriterad över att jag inte tagit mej tid att göra det, latmasken var framme.
Pratade med hingshållaren idag också, det är medlemsmöte i Dala-Floda på lördag, det är även marknad där den helgen, skulle va kul att åka dit och titta.
Dax att sussa lite nu, för imorron ska jag vara trevlig mot våra kunder som får sina varor hemkörda, jag jobbar lite extra på min semester, jo jag vet, det är vansinnigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar