fredag 17 juli 2009

Ingen brunst på Fia.

Jag har inte sett/märkt någon brunst på Fia än, jag hoppas verkligen att hon är dräktig denna gången. Tänk om det nästa år skulle finnas ett föl i hagen skuttandes och busandes. När jag får höra vad andras föl gör så blir jag riktigt fölsjuk.
Fia har haltat till och från nu sedan början av april, jag hoppas det läker ut snart. Ibland kan hon springa i hagen utan att visa någon hälta, en annan gång kan hon halta lite eller mer. Jag måste komma ihåg att ringa vet. och fråga om det kan bli så här när de har halkat i hagen (var is i hagen när hon blev halt) och hur lång tid det kan ta innan det läker ut, eller om hon kommer bli kroniskt halt. Jag ska ju inte rida eller köra henne, hon ska gå som en avelsmärr här hos mej, så då kanske hon inte lider av hältan ändå?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar