måndag 20 juli 2009

Fia brunstar ???

Jag såg att Fia brunstade igår kväll, vad jag blev besviken.
Jag ringde till hingsthållaren på en gång, men han svarade inte, han ringde mej idag och sa om jag ville så kunde han komma och hämta henne, så han och lasthjälp kom i eftermiddags och hämtade henne. Hingsthållaren ringde efter cirka en timme och sa att Fia slog som en tok mot hingsten (tur att det är en vägg mellan dom), jag blev jätteglad men sen vart jag fundersam ifall brunsten gått över, att jag såg den för sent, nu vet jag inte om jag vågar hoppas på att hon är dräktig, gu va jobbigt det känns. Jo, jag vet, jag kan alltid ta ett ultraljud eller blodprov, men tiden får visa känner jag. Så det är bara att uthärda ovissheten. Dom ska prova henne för hingsten imorron igen, om hon inte visa intresse kommer hon nog hem igen imorron kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar