måndag 15 juni 2009

Regn idag igen..

Äntligen uppehåll i regnandet, jag tror att det kom mer än 70 mm regn sen i fredags....
Igår söndag kom det in en kund på jobbet, hon sa att de hade bara 3 grader mitt på dagen... när kommer sommaren????
Om man ska tro www.yr.no så ska det bli sol imorron, hoppas, hoppas.

Natten till idag stod hästarna inne, dom fick torka upp innan de skulle ut i regnet i morsen, det var nog välbehövligt för shettisen jag har frös så hon skakade när hon kom in, så på med hö och täcken, för att sedan byta ut höt mot nytt och nya täcken när det första höt och täcket var fuktigt.
Jag hade hästarna i lilla hagen idag, så på kvällen släppte jag ut dom i stora hagen, jisses vad glada de blev.
Fåren var väldigt keliga idag när jag hukade mej ner och kelade med dom, till och med tackan som är mest skygg kom fram idag, underbar känsla att sitta där med massa får runt sig, det är så jag vill leva mitt liv, inte sitta inne i en butik hela dagarna.
hade gott.
/monica.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar