tisdag 16 juni 2009

En till hage.

Ikväll gjorde jag en till mindre hage som hästarna kan gå i, dom äter sig så runda om de går i stora hagen hela tiden.
På min foderhäst märks det inte om man rider honom om han går i stora hagen för han är lika rund och gå ändå, så för hästarnas välmående så stänger jag in dom i mindre hagar mestadels under dygnet så får de komma ut och beta i stora hagen några timmar per dag.
Jag tror inte att shettisen mår dåligt av att gå i en mindre hage heller.

I morron ska jag ut en tur på Mickey, jag funderar på att ta med mig Pyttan också som handhäst, men jag vet inte om hon orkar hänga med på en två timmars tur. jag får se imorron hur jag gör, kanske går med henne efteråt utan någon mer häst.
Jag skulle ha varit ut i kväll med Mickey men jag hade sån huvudvärk idag på jobbet och sen på kvällen när värken släppte blev jag trött och slut i kroppen så jag orkade bara inte rida, det är jobbigt när huvudvärken sätter igång, jag börjar bli fundersam eftersom den kommer ganska ofta nu för tiden, måste kolla upp det.
nä, nu ska jag sova.
Hejhej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar